Képeken a legújabb Civic Type R

A márciusi, Genfi Autószalonon debütál a Civic-család legújabb tagja. Azonban néhány kiszivárgott kép, illetve a Párizsi Autószalonon kiállított prototípus alapján máris megleshetjük, milyen lesz az eddigi legvadabb CTR.

Egyes értesülések szerint a hatfokozatú, manuális sebességváltó mellett CVT-vel is rendelhető lesz a piros emblémás Civic, a Type R-ek történelmében először. Motorja nem lesz gyengébb 310 lóerőnél, amely így is különlegességnek számít az elsőkerekesek között, és alaposan feszegeti a tapadási határokat.

Abban, hogy a Nürbugringen még jobb időt futhasson a forró ferdehátú, főleg az alacsonyabb tömegközéppont és a merevebb karosszéria játszik majd szerepet. A felfüggesztés már a 2015-ös modellnél is több okos megoldást rejtett, de a japánok nem titkolt célja, hogy továbbra is elsők legyenek ebben a kategóriában a Zöld Pokolbeli köridőket nézve. Nem lesz könnyű dolguk, ugyanis a VW Golf Clubsport párszázas szériája még korábban odapörkölt a CTR-nek, valamint a Renault is tartogat meglepetéseket a jövő évig ebben a szegmensben.

A jó hír, hogy a nagyon vad, már-már ördögfiókás fizimiska megmaradt a koncepcióról, amit mi is csak ámulva-bámulva néztünk tavaly októberben Párizsban. A lökhárítók alján lévő éles koptatók vagy a nagy hátsó légterelők is megmaradtak, nem beszélve a hármas kipufogó-végződésről.

A Honda idén ünnepli Type R modelljeinek 25. évfordulóját, így különösen fontos számára a Civic Type R genfi bemutatója.

A Hondáról

A világ top 20 márkájába tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.

A Honda a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója 1959-óta, valamint a belsőégésű motorok terén is rekorder évi több mint 14 milliós darabszámával.

1986-ban a japán óriáscég a robotika irányában kezdte meg kutatásait. Első humanoid robotjuk, ASIMO 2000-ben látott napvilágot. A repülős életbe 2004-ben csöppent bele a Honda, miután megalkotta első hajtóművét, s 2012-től már sorozatgyártásban készül magánrepülőgépe, a HondaJet.

A Honda több mint 55 éves versenymúltat tud felmutatni. Napjainkban is aktív résztvevő a formula versenyek, az autós vagy túraautós megmérettetések, a motorversenyek és számos egyéb széria világának. A különlegesen gazdag hagyományokra igyekszik minden részletében büszkén rámutatni üzleti tevékenysége során.