Ki mondta, hogy nem lehet? Egy kis fék jókor, jó helyen, és jön a füst a hátsó keréktől is. Az alábbi videóban néhány szerencsés motorra és autóba ülhetett, hogy megtapasztalják a száguldást és a határok feszegetését a lóerők és az aszfalt birodalmában, természetesen hondás színekben. Öveket becsatolni!
A Honda nemrég ünnepelte teljesítményorientált modelljeinek 25. évfordulóját, vagyis a Type R és Fireblade típusokat. A Honda Type R családjának tagjai között szerepelt az eredeti, 1992-es NSX Type R, az Integra Type R, az Accord Type R és a Civic Type R - a legújabb CTR jelenleg a leggyorsabb elsőkerék-meghajtású forró ferdehátú a legendás Nürburgringen.
A Type R és a Fireblade szimbolizálja a Honda nagy múltú hagyományait és tapasztalatait a versenyzés világából. A márka megszületése nem valósulhatott volna meg versenysportbeli aktív részvétel nélkül. Az alapító, Soichiro Honda szerint a Hondának lételeme a versenyzés.
A Civic Type R-ről
A 320 lóerős 2.0 VTEC TURBO erőforrással felszerelt új Civic Type R elképesztően gyors, erről árulkodik, hogy mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Kimagasló, 272 km/órás végsebessége szintén elismerésre méltó, csak úgy, mint a kifinomult, multi-link rendszerű hátsó futómű és a különleges, páratlan aerodinamikai hatékonyságú karosszéria, ami nagy tempónál is biztos úttartás garantál a típusnak.
A Honda SENSING menetbiztonsági csomag minden Civic-hez alapáron jár, így a Type R-nél is szériafelszereltség az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer, a Sávtartó Asszisztens és az Intelligens Adaptív Sebességrögzítő.
A Hondáról
A világ top 20 márkájába tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.
A Honda a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója 1959-óta, valamint a belsőégésű motorok terén is rekorder évi több mint 14 milliós darabszámával.
foRRó vendég a háznál
Szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik. Kapu megől fekete sas, Type R emelkedik... szóval ahogy látjátok, megérkezett hozzánk az első Civic Type R. Nagyon brutálul néz ki, ezekért a csodás papucsokért pl. egyenként 600 ezer forintot, a gyári abroncsok darabjáért pedig több mint 200 ezer forintot kell leszurkolni. Igen, ez volt eddig 1 kerék...
Újabb díjat zsebelt be a Honda Civic Type R
Idén több mint 13 ezren adták le voksukat, melyek alapján a „Legjobb import kompakt sportkocsi” kategóriában a Honda Civic Type R diadalmaskodott. A Honda utcai versenyautójának kimagasló képességei nem ismeretlenek a rajongók előtt, ugyanis áprilisban már megdöntötte az elsőkerék-hajtású modellek körrekordját a Nürburgring Nordschleifén.