A Forma 1 fenntarthatósági tervet jelentett be, amelynek célja, hogy 2030-ra elérje a zéró emissziós határt.
Ez a kezdeményezés a Formula 1 autókra és a pályán végzett tevékenységekre, valamint a sport többi tevékenységeire egyaránt kiterjed.
A terv az FIA-val, a fenntarthatósági szakértőkkel, a Formula 1 csapataival, a promóterekkel valamint a partnerekkel folytatott tizenkét hónapos intenzív és érthető okokból nehéz és bonyolult munka eredményeként jött létre, amely ugyan egy hosszú és nehéz út első lépése, de úgytűnik az autósport elindult ezen a rögös úton.
A szén-dioxid kibocsátás csökkentése céljából létrehozott projektek azonnal megkezdődnek, hogy az autósport csúcskategóriája ne csak a mérnöki teljesítmény, vagy az ezredmásodpercek javításával kapcsolatban állja meg a helyét a 21. században, hanem az ennél sokkal fontosabb természetvédelmi érdekeket is előnybe helyezze.
Az Formula 1 története során a technológiai innováció élvonalában volt, olyan előrelépésekkel, amelyek közvetlenül a szélesebb autóipar javát szolgálták. Az F1 aerodinamikai innovációit, biztonsági fejlesztéseit, energia-visszanyerő rendszereit, navigációs eszközeit és kompozit anyagait a közúti járművek és más iparágak fogadták el.
„Az Forma 1 első stratégiájának elindítása során felismerjük annak a ténynek a fontosságát, hogy minden szervezetnek foglalkoznia kell e globális probléma kezelésében.” Chase Carey, a Formula 1 elnöke és vezérigazgatója
Az autóipari innováció élvonalában való résztvételre a Formula 1 számára egy globális platformot biztosít a haladás felgyorsításához és olyan technológiák kifejlesztéséhez, amelyek csökkentik és kiküszöbölik a jelenlegi belső égésű motor (ICE) szén-dioxid-kibocsátását. A hibrid hajtómű kulcsszerepet fog játszani az autóipar jövőjében. A jelenlegi F1 hibrid hajtómű, amely több energiát szolgáltat kevesebb üzemanyag felhasználásával, mint bármely más motor, a fejlett fenntartható üzemanyagokkal és az energia visszanyerő rendszerekkel együtt hatalmas lehetőséget kínál a nulla emissziós hibrid hajtómű szállítására. Az F1-es autó szénlábnyomának kiküszöbölését célzó terveken és a helyszíni tevékenységeken túlmenően a kezdeményezések olyan intézkedéseket is magukban foglalnak, amelyek biztosítják, hogy az F1 utazhasson, valamint a 100% -ban megújítható energiaellátású irodák, létesítmények és gyárak lehessenek.
2025-re az F1 biztosítja az összes esemény fenntarthatóságát. Ez azt jelenti, hogy megsemmisítik az egyszer használatos műanyagokat, és az összes hulladékot újra felhasználják, újrahasznosítják vagy komposztálják. Ezenkívül az F1 ösztönző lehetőségeket és eszközöket kínál arra, hogy minden rajongó számára környezetbarátabb lehetőséget biztosítson a versenyhétvégék élvezéséhez. Továbbá szó esett arról is, hogy a versny hétvégéken a helyiek jobban részt vehessenek.
„Az FIA támogatja a Forma-1 ezen kezdeményezést. Ez nem csak innovatív a motorsport jövője szempontjából, hanem az egész társadalom számára is jelentős előnyökkel járhat.” -nyilatkozta Jean Todt, az FIA elnöke.
„70 éves története során az F1 számos olyan technológiát és innovációt úttörővé tett, amelyek pozitívan járultak hozzá a társadalomhoz és hozzájárultak a szén-dioxid-kibocsátás elleni küzdelemhez. Az úttörő aerodinamikától a továbbfejlesztett féktervezésig az F1 csapatok által elért haladás ma több millió millió autó javát szolgálta az úton.” – mondta Chase Carey, a Formula 1 elnöke és vezérigazgatója.
Kevés ember tudja, hogy a jelenleg használatos F1 hibrid hajtómű a leghatékonyabb a világon, és több energiát ad le kevesebb üzemanyaggal és ennélfogva CO2-vel, mint bármely másik.
Úgy gondoljuk, hogy az F1 továbbra is vezető szerepet tölthet be az autóiparban és a munka területén az energia- és autóiparral együtt a világ első nettó szén-dioxid-hibrid belső égésű motorjának gyártása, amely óriási mértékben csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást az egész világon.