- A nagyobb tengelytávnak köszönhetően hossznövekedés nélkül válhatott tágasabbá a belső tér
- Az új kényelmi és technikai fejlesztések előnyeit minden utas élvezheti
- A modell történetében először, benzines kivitel esetében, hétszemélyes változatban is megrendelhető a CR-V
- Kimagasló befogadóképességű csomagtér teljesen sík rakodóperemmel és programozható motoros mozgatású ötödik ajtóval - a legmagasabb felszereltségű modellnél
Tágasabb, kényelmesebb, tartósabb és fejlettebb
A helykihasználás hatékonyságát illetően 1995-ös bemutatkozása óta etalonnak számít kategóriájában a CR-V. Vadonatúj változata, ami az év második felében érkezik az európai piacra, a korábbi nemzedékek népszerűségére épít, azaz továbbra is praktikus és kényelmes koncepciójával hat a vásárlókra.
Az új modell padlólemeze jelentősen eltér a kifutó generációétól, a kerekek közelebb kerültek az autó sarkaihoz, a szabad hasmagasság és a tengelytáv pedig kereken 40 mm-rel gyarapodott. Emellett nőtt az autó szélessége is (+35 mm), így válhatott még szellősebbé a belső tér, méghozzá anélkül, hogy a Honda mérnökei hosszabbá tették volna a karosszériát.
Még nagyobb és kényelmesebb
A kabin méretnövekedése számokban is jól kifejezhető: elöl például 5 mm-rel nagyobb lett a fejtér, hátul, csípőmagasságban pedig 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Ráadásként 50 mm-rel megtoldották az első és hátsó utasok közötti távolságot, és karcsúbb üzemanyagtartályt alkalmaztak, így a hátsó lábtérnél is 50 mm-nyi többletet könyvelhetünk el.
A kényelmesebb használat érdekében a hátsó ajtók 6°-kal tágasabbra nyithatók. Ez a megoldás nemcsak a ki- és beszállást könnyíti meg, hanem a gyerekülések beszerelését, valamint nagyobb tárgyak bepakolását is. További újdonság az új, „becsomagolt” küszöb, ami csökkenti annak kockázatát, hogy az utasok összekoszolják ruházatukat ki- és beszállásnál.
Kategóriaelső méretű csomagtér és vadonatúj, hétszemélyes változat
Az új CR-V benzines változatai a modell történetében először hétszemélyes utastérrel is megvásárolhatók. A lehajtható harmadik üléssor felnőttek számára is bőséges helyet kínál, ugyanis a második üléssor 150 mm-es tartományban mozgatható előre és hátra.
A csomagtartó befogadóképességét illetően szintén kategóriaelső a modell, és rakodópereme is elismerést érdemel, hiszen minden eddigi CR-V nemzedékénél nagyobb. Az új, egy mozdulattal dönthető, 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla, valamint a két helyzetben rögzíthető csomagtérpadló révén gyorsan és könnyen alakítható ki hatalmas, síkpadlós raktér.
Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, az ötszemélyes verziónál 1830, a hétszemélyesnél 1800 mm hosszú tárgyakat helyezhetünk be, ami nem kevesebb, mint 250 mm-es növekedés az elődmodellhez mérten. Elismerésre méltó a beltér magassága is, akár 19,5”-os vázméretű hegyi kerékpárt is szállíthatnak a büszke tulajdonosok, és az is roppant hasznos, hogy igény esetén az alaphelyzetnél mélyebbre tehető a csomagtérpadló.
Kényelmi és technikai fejlesztések teljes sora
A most bemutatkozó CR-V-t vizsgálva megannyi újítást fedezhetünk fel.
Elöl-hátul nagyobbak lettek például az ajtózsebek, így teljes méretű tabletek befogadására is alkalmassá váltak, ezért feljebb kerülhettek az ajtókárpitokba épített hangszórók. Új a háromféleképpen használható, okostelefon és kistáska tárolására is alkalmas középbox is, amivel még praktikusabbá vált a CR-V.
A gazdagabban felszerelt modellváltozatoknál – Elegance felszereltségi szinttől - további ínyencségek várják az utasokat. Ilyen többek között a telefonok, tabletek és egyéb mobileszközök töltését szolgáló, dupla USB-aljzat a hátsó üléseinél, no meg az Executive szinthez kínált, motoros mozgatású csomagtérajtó, aminek nyitási magasságát is meghatározhatja a tulajdonos.
Az új Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai (192 LE) 2018 őszén érkeznek a kereskedésekbe, míg az ötüléses hibrid 2019 elejére várható (210+ LE).