Hogy miben is rejlik az új CTR különlegessége? Az alábbi videóban a Honda egy vezető mérnöke enged betekintést a forró ferdehátú látványos és hasznos megoldásaiba. A versenymotor és az egyedi futómű mellett akad még pár érdekesség a tarsolyban!
A Civic Type R-ről
A vadonatúj Honda Civic Type R-t nem meglévő kivitelek átalakításával alkották meg a tervezők, hanem a Civic 10. generációjának megtervezésekor párhuzamosan ügyeltek a hétköznapi és a sportos igényekre. Ezért születhetett meg egy olyan család, amely már az 1,0 literes, háromhengeres motorral is páratlan élménnyel jutalmaz, sőt, kifejezetten libabőr kategóriát nyit a 182 vagy 320 lóerős erőforrásokkal. Stabil úttartás, egyszerre kényelmes és sportos rugózás, páratlan helykínálat, a legújabb információs és vezetéstámogató rendszerek: röviden, egy autó az embereknek, egy autó a világnak.
Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.
Gyönyörű Vossen felnik az új Type R-en
Nemrég köszöntöttük a Honda piros emblémás ferdehátújának első példányát szalonunkban. Annyira elvarázsolt minket érkezése, hogy még verset is írtunk Hozzá. Már akkor szemet szúrtak a gyönyörű 20 colos felnik, amelyekre a Vossen még egy bő lapáttal rátett.
Kilinccsel előre az új Civic Type R-rel
Ki mondta, hogy nem lehet? Egy kis fék jókor, jó helyen, és jön a füst a hátsó keréktől is. Az alábbi videóban néhány szerencsés motorra és autóba ülhetett, hogy megtapasztalják a száguldást és a határok feszegetését a lóerők és az aszfalt birodalmában, természetesen hondás színekben. Öveket becsatolni!