Partraszállás! A Honda NSX Európában

A Honda a mai napon tette közzé a 25 év után újraéledő NSX európai változatának technikai adatait.

Az adathalmazból a legfontosabb számokat emelnénk ki, valamint a teljesség igénye nélkül megemlítünk néhány technológiai kuriózumot, és szemezgetünk a sok kiegészítő közül is.

A Honda 75 fokos hengerszögű, V6-os, 3,5 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses, biturbós motorja 507 lóerős teljesítményre (6500-7500 1/min) és 550 Nm-es maximális forgatónyomatékra képes (2000-6000 1/min). Az SH-AWD Sport Hybrid összkerékhajtás részeként az első két független villanymotor külön-külön hajtja a kerekeket, s a gyorsítást egészen 200 km/órás tempóig segíti (36-36 LE). A 9 fokozatú, dupla kuplungos váltó és a motor közé épített hátsó egység pedig a maga 47 lóerejével járul hozzá a kimagasló rendszerteljesítményhez (581 LE és 698 Nm), nyomatékban szintén a 2000-es fordulati tartomány alatt.

A négyféle vezetési módban (Csendes, Sport, Sport+, Pálya) a belső égésű motor és a villanymotorok teljesítménye, nyomatékleadása eltérő, de a kormányzás, a váltási idők és természetesen a menetstabilizáló elektronika beállításai is megváltoznak. A kipufogó 4000-es percenkénti fordulat felett valóságos hangorkánnal kényeztet.

A 42-58%-os súlyelosztású, 1725 kg közötti versenygép gyorsulásra optimalizált 1., autópályás használatra hangolt 9., valamint rövid közbenső fokozataival igen dinamikusnak ígérkezik. A végsebesség körülbelül 308 km/óra. A 0-96-os sprint 3, a 0-160 km/órás pedig 6,6 másodpercet vesz igénybe.

A turbófeltöltő 1,05 bar-os nyomásra képes, míg a belső égésű motor kompresszióviszonya 10:1 arányban alakul. Az átlagfogyasztás 10 liter száz kilométeren vegyes ciklusban.

Az ultra-merev karosszériában az autózás történelmében először 1500 MPa-os, három dimenzióban hajlított acélt is felhasználtak az A oszlopnál, nem beszélve a könnyített alkatrészekről. Továbbá a legújabb rendszerek is a késés nélküli, azonnali reakciót segítik az irányítás, az erőátadás és a fékezés terén is. Az elöl 19, míg hátul 20 colos abroncsokon sportgumik feszülnek, s a felnik mögött Brembo fejlesztésű, négydugattyús féknyergek és, karbon-kerámia tárcsák lapulnak meg.

A New Sport eXperience (NSX) szavak ihlette vérbeli sportautóban nem kell lemondani természetesen a kényelemről sem, így a különleges ülések, a gombos indítás, az aktív zajkioltó berendezés, az intelligens központi kijelző (7 col, Android Auto és Apple CarPlay alkalmazások, HD rádió, HDMI és USB csatlakozás) és a tolatószenzorok sem hiányozhatnak. A teljes kormány mögötti kijelző egy 8 colos TFT monitorból áll, amely a vezetési mód függvényében változtatja színét.

A külsőt illetően, összesen 8 színben rendelhetjük az alapból 56 millió forintos autónkat, de a felnikkel és a karbon elemekkel - és persze számos beltéri extrával együtt - még tovább nő a számla végösszege.

A teljes cikksorozatban helyet kap a részletes technikai bemutató, a tervezés pillanatai és a különálló gyártóközpont megszületése. Ezekről az alábbi válogatásban olvashatnak többet.