Folytatjuk Tomi történetét, illetve egész pontosan most nem is az Övét, sokkal inkább egyik szerelmét vesszük most górcső alá:
1989 Honda Prelude 4WS a szalonból B20A3 motorral gurult ki de az idő során B20A5 került bele. Ami azt jelenti, hogy duál karbisról injektorosra lett alakítva. Így egy kis teljesítmény növelést és egy biztonságosabb motor lett kihozva az autóból.
Az autó 2018 októberében került hozzám ekkor már a motor át volt alakítva, és egy lakatoláson is átesett. 2018 novemberében teljes alváz és üregvédelmet kapott, ezzel megpróbáltam a rozsdától megóvni az autót. Télen soha nem használtam, egyszer mutattam meg neki a havat, ekkor teljes alváz mosást kapott utána, majd újra vissza a garázsba. Mielőtt elkezdődött az első szezonom, 2019-ben kapott új szelepfedél tömítést, főtengely szimeringet, olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt. Majd elvittem lakatoshoz mert na…. még mindig volt mit csinálni rajta.
Lakatolás után jött a fényezés, és kezdődhetett is az első szezon. 6000km mentem vele egy nyáron.
Teljesen hibamentesen, a minimális olaj fogyasztáson kívül, ez azt jelenti, hogy 3500km alatt nagyjából 1 liter motul olaj fogyott el, ami a szelepszár szimmeringeket folyt el, de valahogy sose jutottam el oda hogy megcsináljam elfogadtam így az autót. Ez alatt a nyár alatt több szép emlékem is fűződik hozzá.
Sosem fogom elfelejteni azt amikor az autós találkozót elmosta az eső és elakadtam vele a sárban, vagy amikor megkaptam a legszebb Japán autónak járó díjat… 1 szezon alatt hatalmasat teljesített az én szememben. Limbók, szépségversenyek… Majd vége lett szezonnak újra be a bérelt garázsba és megint csak vitte vitte a pénzt 7-8 hónapon keresztül. De mikor 2-3 hetente beindítottam mindig mosolyt csalt az arcomra. Majd garázsból ki garázsba be. Aztán jött volna a 2020 szezon. És megint csak állt az autó. Eljött az első autóstalálkozó végre. Mentem is a Red Sun Festre egyből szépségverseny 2. hely, de valahogy elmúlt a szerelem, ekkor elhatároztam, hogy meghirdetem és eladom. Majd 3 hét elteltével el is vitték.
Összegezve a közel 2 év alatt motorikusan semmi baja nem volt egy minimális olaj fogyasztás és szivárgáson kívül ami javítva is lett. Futómű pár szilentje cserélve lett. 4WS hibátlanul működött.Ebbe még manuális megoldással fordította a hátsó kereket. Nem volt mi elromoljon benne. Ezeknek az autóknak a kasztnijára kell csak figyelni a lakatolás egész sok húzós összeget tud elvinni, és sosem lesz jó 2 3 évnél tovább Szóval ha valaki ilyen autót szeretne vegye meg csinálja meg és ha folyamatosan karbantartja örök élet + 1 év.
Legközelebb az Integra története lesz olvasható, hogy mégis miért pont az, és hogyan muzsikál. A hű követőink, akik Instagramon is követnek minket (@hondanethu) már láthattak néhány képet, de rengeteg van még. Kövessetek továbbra is, hogy ne maradjatok le semmiről!