1139 Budapest, Fáy utca 43.
Telefon:+36 1 340 2378
E-mail: info@hondanet.hu
A hibrid autók a regeneratív fékezésnek nevezett egyszerű és hatékony folyamattal is tudják tölteni akkumulátorukat. Ismerje meg, mi a technológia lényege, hogyan működik, és miért fontos a hibrid járművek számára.
A regeneratív fékezés folyamatának lényege, hogy a fékezés során felszabaduló energiát (amely egyébként elveszne) újrahasznosítják, és az öntöltő hibrid lítiumakkumulátorának töltésére használják. A fékezési folyamat során normál esetben elpazarolt mozgási energia így elektromos energiává alakul, amely visszajut az akkumulátorba, és így később felhasználható.
A fékezés súrlódás segítségével működik. Amikor lenyomja a fékpedált, hogy csökkentse a sebességet, a féknyergek nekinyomódnak a féktárcsáknak, ami súrlódást okoz, és így lelassítja a kerekeket. E folyamat során mozgási energia termelődik. Ez az energia normál esetben elveszne, és hő formájában eloszlana. Ezért van az, hogy a motorsportokban néha látjuk, hogy a versenyautók féke vörösen izzik. A normál fékezés során létrejövő hő elpazarolt energia. Itt jön a képbe a regeneratív fékezés.
Amikor a vezető lenyomja a fékpedált, aktiválódik a regeneratív fékezés:
• A hibrid vagy elektromos autók villanymotorja két irányba képes járni: előre és hátra egyaránt.
• Amikor előre forog, meghajtja a kerekeket, amikor pedig hátra, akkor tölti az akkumulátort.
• Amikor lenyomja a gázpedált, a motor előrefelé forog.
• Amikor rálép a fékpedálra, a villanymotor fordított üzemmódba lép.
• Mivel a motor hátrafelé forog, elektromos áramot termel, amelyet a rendszer visszatáplál az akkumulátorba.
A regeneratív fékezés olyankor működik a legjobban, amikor közlekedés közben gyakran megáll, majd újra elindul, és legtöbbször csak enyhén nyomja le a fékpedált.
Az öntöltő hibridek esetében nincs szükség külső töltésre. Ez megkönnyebbülés lehet azoknak, akik aggódhatnak, hogy nem találnak töltőpontot, mielőtt lemerül az autó akkumulátora.
A regeneratív fékezési rendszer ingyen feltölti a hibrid jármű akkumulátorát, ráadásul amikor az akkumulátorból származó elektromos árammal közlekedik, az üzemanyaggal is takarékoskodik.
A regeneratív fékezés az elektromos autók és az öntöltő hibrid járművek jellemzője. Arra szolgál, hogy kis mennyiségekkel töltse (tehát nem teljesen) az ilyen járművek elektromos hajtásláncában működő akkumulátort. Ezt a technológiát számos modellünkben használjuk:
Ez a díjnyertes Honda e az első teljesen elektromos üzemű Honda, amelyet az Európai piacra terveztünk, és a kontinensen értékesítünk. Nosztalgikus megjelenése mögött a legújabb vezetéstámogató technológiák sora rejlik, kifinomult és elegáns belső tér, valamint lenyűgöző elektromos teljesítmény teszi teljessé a képet. Ez a jármű fürge és mozgékony megoldás a városi utakra, és ami a legjobb, egyáltalán nem okoz kipufogócsőből származó károsanyag-kibocsátást.
Teljes értékű hibrid egy modern SUV köntösében, amely két- és négykerékhajtással egyaránt kapható. Fejlett e:HEV hajtáslánca gondoskodik az alacsony károsanyag-kibocsátásról, a nagyszerű üzemanyag-takarékosságról és a páratlan teljesítményről. A Honda CR-V a világ egyik legtöbbet eladott gépkocsija, és a legújabb generációs modell is tágas belső térrel, valamint reszponzív, kifinomult és hatékony vezetési élménnyel hódítja meg a vezetőket.
A vadonatúj Honda HR-V egy kompakt és sportos, prémium crossover SUV – a fejlett e:HEV hibrid hajtáslánc előnyeivel kiegészítve. Ez alacsony kibocsátást, gazdaságos üzemeltetés és – a mild hibridektől eltérően – valódi elektromos autonómiát jelent. A Hondától megszokott, magával ragadó vezetési élményt kínálja, a Mágikus Ülésrendszernek köszönhetően pedig kategóriájában kiemelkedően tágas és sokoldalú SUV.
Az új Honda Jazz egy teljes értékű hibrid, amely két egyedi kivitelben kapható: az elegáns és kifinomult Jazz és a sportos, aktív életmódhoz készült Jazz Crosstar. A Honda e:HEV technológiájának köszönhetően mindkét változat lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztást, alacsony károsanyag-kibocsátást és szenzációs elektromos hajtást biztosít.