Type R Type R ellen. Kötelező!

Mugen logó, FK8-as jelzés, szívómotor, fütyülő turbó, 8 ezres fordulat, VTEC, Brembo fékek és még sok más! Az alábbi videó tökéletesen összefoglalja a Honda Civic Type R különböző generációról a legfontosabbakat, amiket a hondásoknak minimum tudni kell.

Ugyan a békalámpás, japán, első generációs CTR nem tűnik fel a kamera előtt, a 200, 201, 240, 310 és 320 lóerős kivitelek azért adnak okot a gyönyörködésre. Lássuk csak, állórajt, fékteszt, egy kis rugalmasság, tehát ki is ér célba először?

Gyönyörűen zeng a Mugen kivitel élces hangja 8 ezer felett, a VTEC valahol 6500 környékén küld meg egy áldásos lökettel, ha a volán mögött ülsz. Aztán jön a nagy sebesség, ahol a nyomaték nagyon számít, ekkor a rövidített fokozatok már nem nyújtanak gyógyírt a megnövekedett légellenállás leküzdésére, és a kilók is egyre fontosabbá válnak.

Nyüstöltük az FK2-est a Hungaroringen mi is, de kár lenne úgy megöregedni, hogy a Honda UK titkos garázsába ne jutnánk el egyszer, ahol NSX-ek, S2000-ek és például Mugen CR-Z várnak... Jó szórakozást:

A Honda Civic Type R Mugen és Mugen 2.2

Lehet még tovább fokozni az izgalmakat

A Honda gyári tuning cége, a Mugen még tovább alakította a Civic Type R változatait. A Type R Mugen névre keresztelt autó fejlesztését Colin Whittamore vezette az Egyesült Királyságban a japán mérnökökkel szorosan együttműködve.

Az optikai finomítások mellett a lemezek alatt is megváltozott néhány dolog. A motorháztető, a lökhárítók, a szárny és a hűtőrács is új anyagból készült. A hátsó üléseket kiszerelték az autóból, az elsők helyére pedig még különlegesebb Recaro-kat tettek. A 18-as felnik 5-5 kg-mal lettek könnyebbek, és Yokohama Neova versenygumikat szereltek rájuk. Az eredmény összesen egy jó 100 kg-os fogyásnak felel meg.

A 2 literes motorból 240 lóerőt és 213 Nm-t hoztak ki 8300-as és 6250-es percenkénti fordulaton az új vezérműtengely, szelepek, dugattyúk segítségével. A fojtószelep is megváltozott a szívó házzal együtt, amely mellé egyedi rozsdamentes kipufogót társítottak a levegő gyorsabb áramlásának érdekében. A százas sprint alulról súrolja a 6 másodpercet. A Type R Mugen hangja erősebbé és szebbé vált mind a szívás, mind a kipufogás pillanataiban.

A Mugen változat még gyorsabban vette a kanyarokat kétféle elődjénél, továbbá fékezése is hatékonyabb a 10 mm-rel nagyobb első féktárcsáknak köszönhetően. Így nem csoda, hogy a köridők jelentősen javultak. A menettulajdonságok a mindennapi használat során, városban is jók, azonban megszokást igényel a versenypályára tervezett kemény futómű és kormányzás. A Mugen Civic Type-R nagy lépést tett az európai változatban rejlő lehetőségek kiaknázására.

http://www.hondanet.hu/wp-content/uploads/2014/09/Geneva_2007-1024x731.jpg

Egyszer minden történet véget ér

A modell 2011-es búcsúztatása nem akármilyen volt, ugyanis a Mugen készített egy 20 darabos limitált kiadást az európai űr Civic Type R-ből. A K20-as motor lökettérfogatát 2156 köbcentire növelték, így 260 lóerős csúcsteljesítményre és 240 Nm-es maximális nyomatékra volt képes 8300-as és 6000-es percenkénti fordulaton. A különleges erőforrás páratlan hangon muzsikált, méltóan egy leköszönő, ám tökéletesre hangolt blokkhoz. Az 5,8 másodperces 0-100 km/h-s idő már-már vadítóul hangzik.

Hiro Toyoda, a Mugen Euro akkori elnökhelyettese elmondta, a szívómotorok helyét lassan átveszik a turbós erőforrások, így érdemesnek látták emléket állítani a K20-as motorcsaládnak egy egyedi szériával. A 10 mm-t ültetett Honda Civic Type-R Mugen 2.2-ből összesen 20 példány készült. Ezekért egyenként körülbelül 15 millió forintot kellett leszurkolni.

A Civic Type R-ről

A vadonatúj Honda Civic Type R-t nem meglévő kivitelek átalakításával alkották meg a tervezők, hanem a Civic 10. generációjának megtervezésekor párhuzamosan ügyeltek a hétköznapi és a sportos igényekre. Ezért születhetett meg egy olyan család, amely már az 1,0 literes, háromhengeres motorral is páratlan élménnyel jutalmaz, sőt, kifejezetten libabőr kategóriát nyit a 182 vagy 320 lóerős erőforrásokkal. Stabil úttartás, egyszerre kényelmes és sportos rugózás, páratlan helykínálat, a legújabb információs és vezetéstámogató rendszerek: röviden, egy autó az embereknek, egy autó a világnak.

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

200 felett Focust és Golfot aláz az új Civic Type R

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről