- A rekordkísérlet eredménye 7 perc 43,8 másodperc volt
- A vadonatúj Civic Type R motorja 320 lóerőt és 400 Nm-t produkál
- Fejlett aerodinamikája a legjobb egyensúlyt teremti meg kategóriájában a leszorító- és a felhajtóerő szempontjából
- A swindoni építésű modell értékesítése a nyáron kezdődik
- A körrekordot a sorozatgyártású modell specifikációival megegyező tesztautóval állították fel
Az új Honda Civic Type R a 2017-es, márciusi Genfi Autószalonon debütált. Április 3-án állított fel új körrekordot a Zöld Pokolban az elsőkerék-meghajtású autók között, 7 perc 43,8 másodperccel.
A köridő száraz pályán, optimális gumi- és környezeti hőmérséklet, valamint a legjobb motorteljesítmény mellett született. Az elődhöz képest elért fejlődést semmi sem igazolja jobban, mint hogy majdnem 7 másodperces javulást könyvelhet el az új CTR.
Az új Civic Type R-t a 10. generációs Civic-modellcsalád tagjaként fejlesztették. Kiemelt szempontként kezelték, hogy a legjobb teljesítményt és vezethetőséget nyújtsa a forró ferdehátúak között - legyen szó közútról vagy pályáról.
Számos összetevő járult hozzá az új nürburgringi körrekordhoz. Az átdolgozott, 2,0 literes turbómotor immáron 320 lóerőre képes. Csúcsnyomatéka maradt 400 Nm, de a hatfokozatú, manuális váltó áttételei rövidültek, amely javítja a gyorsulást. Emellett az új aero csomag kiváló stabilitást garantál nagy sebességnél is, kategóriájában a legjobb egyensúllyal a leszorítóerő és a légellenállás között.
Az új Civic Type R vázszerkezete 16 kg-mal könnyebb elődjénél, torziós merevsége pedig 38%-kal nagyobb. A kormányzási visszajelzés és a kanyarstabilitás ezáltal kedvezőbb. Az új hátsó, multi-link felfüggesztés jobb stabilitást kölcsönöz a modellnek féktávon, amely az autó teljes mozgására nézve pozitív hatással van, így elég később fékezni a kanyarok előtt, valamint a kanyarsebesség magasabb.
Ryuichi Kijima vezette a Honda Civic Type R karosszériájának tervezését. Elmagyarázta, miben rejlik a jelentős időbeli előrelépés a Nürburgringen a 2015-ös változathoz képest.
"Az új Civic Type R magasabb kanyarsebességgel büszkélkedhet, mivel könnyebb, nyomtávja és gumijai szélesebbek, tengelytávja hosszabb, új hátsó felfüggesztése és aerodinamikája pedig javítja a stabilitást" - mondta. "Például, a pilóták általában 150 km/órás sebességgel kezdik meg a Metzgesfeld utáni kanyart. Noha ez középsebességűnek számít, de körülbelül 10 km/órával több az új CTR esetében kiváló stabilitásának köszönhetően. A javított kanyarodási teljesítmény révén a teljes köridőben előrelépést értünk el, az új Civic Type R sokkal gyorsabb kört futott."
A körrekordot állító fejlesztőautó technikailag a sorozatgyártású kivitelt reprezentálta. Biztonsági okokból bukócsövezést kapott, de ez nem befolyásolta a tömeget és a karosszéria merevségét - a súlycsökkentés érdekében az információs rendszert és a hátsó üléseket kiszerelték. A gumik közúton legálisan használható, főleg pályahasználatra tervezett, de nem versenyabroncsok voltak.
Az új Honda Civic Type R értékesítése idény nyáron kezdődik Európában. Gyártásáról a Honda Egyesült Királyságbeli, swindoni egysége gondoskodik. Japánban és - piros emblémás modellként először - Amerikában is kapható lesz az újdonság.