Az Európában 581 lóerős szupergép körülbelül 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 11 alatt 200-ra. 9 fokozatú, dupla kuplungos automatája vagy egy évig egyedüliként szerepelt a piacon, s bár például a legújabb Mercedes-Benz S osztály AMG kivitelei már rendelkeznek hasonló váltóval mostantól, az egzotikus szupersportautók között továbbra is igazi különlegességnek számít, három elektromotoros hibrid rendszeréről és speciális karosszériájáról nem is beszélve.
A teljes cikk elég terjedelmes, fanatikusok előnyben! 😉
Tudtad?
Az Acura egy éve ünnepelte a várva-várt NSX első sorozatgyártású darabjának legördülését a gyártósorról. A Performance Manufacturing Center (PMC), a szupersportautó különálló gyártóközpontja Marysville-ben, Ohióban található. A második generációs csúcsmodell az egyetlen a kategóriában, amely Amerikában készül. A kontinensen kívül Honda márkanév alatt fut az NSX.
“A mai nap egy nagy álom megvalósulását jelzi itt a PMC-ben, és több mint harminc év gyártási tapasztalatának és szakértelmének csúcspontja itt Ohióban” – mondta Clement D’Souza, az Acura NSX teljes projektjének vezetője. “Világszínvonalú, szenvedélyes csapatunk számos újdonságot valósított meg a gyártás és a kialakítás során, így a precizitás alkotta teljesítmény szókapcsolat tökéletesen jelzi az NSX mivoltát.”
A PMC-ben az emberi szakértelem és a gépi pontosság egyaránt fontos szereppel bír. A kivételes szintű precízség gondosan megtervezett gyártási folyamatot sző át, amelyben a szerkezeti kialakítás, a festés, az összeszerelés és a minőségellenőrzés található. A különleges alumíniumhegesztés mellett 16 szakképzett technikus 14 órán át szereli és ellenőrzi saját kezűleg a szupersportautót – a márka széles körű, versenysportban szerzett tapasztalatait felhasználva.
A szintén ohiói Anna-ban, a vállalat legnagyobb motorgyártó üzemében készül az NSX szíve. A kézzel összerakott, V6-os, ikerturbós, 3,5 literes motort a fejlett, 9 fokozatú automata váltóhoz és a hátsó elektromotorhoz kapcsolják. Minden autó erőforrását bejáratva szállítják le, 150 mérföldnek megfelelő futásteljesítmény van bennük, így a komplett műremekeket versenypályán való használatra alkalmasan kapják meg a tulajdonosok. A PMC-ben szerelik be a motort és a két első elektromotort, amelyek vektorvezérelt működése páratlan a szegmensben.
Az NSX-et a Honda kutatásfejlesztő csapata alkotta meg. A Honda R&D Americas, Inc. központja az ohiói Raymondban fekszik – nagyjából egy mérföldre a PMC-től. A végeleges vonalakat a Los Angeles-i dizájnstúdióban húzták meg a japán Wako Studióból kikerült tervek alapján.
Rick Hendrick érdemelte ki a jogot, hogy megvásárolja az első sorozatgyártású NSX-et. Az úriember a 2016 januári Barrett-Jackson aukción 1,2 millió dollárt fizetett az első modellért, amely összeget rákos gyermekek megsegítésére költik. A gyönyörű felnik, a kerámia fékrendszer, a karbon díszítőelemek a VIN001 jelzés nélkülözhetetlen velejárói.
Az Acura NSX-ről
Az USA-ban a Honda luxusmárkájának nevét viselő modell felülírja a hagyományos szupersportautókról alkotott képzeteket.
Az NSX egyik érdekessége a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive meghajtás, amely első a maga nemében a szuperautók birodalmában. Három elektromotorjának köszönhetően minden téren dinamikus teljesítményt nyújt – legyen szó gyorsításról, kanyarodásról és fékezésről. Nyomatékleadása egyenletes és változtatható a kerekek között.
A fejlett elektromos meghajtási technikát soha el nem öregedő külsőbe csomagolták a mérnökök: az innovatív karosszéria- és alváz-kialakítás kimagasló ergonómiával társul a kabinban. A vezető pontos, utasításokra azonnal reagáló gépet ural. A következő generációs NSX valóban a New Sports eXperience jelmondathoz hű vezetési élménnyel gazdagít.
Az NSX az egyetlen szupersportautó, amelyet az USA-ban álmodtak, fejlesztettek és gyártottak le hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával. Különálló gyártóközpontja a Performance Manufacturing Center névre hallgat, és Marysville-ben található.