Világelső elektromos NSX koncepció a 100. hegyi versenyen

  • Két Acura NSX és egy új, elektromos NSX koncepció áll rajthoz a 100. Pikes Peak International Hill Climb versenyen
  • Az NSX, a TLX és az MDX hivatalos felvezetőautóként teljesít szolgálatot

Az új NSX-szel áll rajthoz a Honda luxusmárkája a híres hegyi menet 100. évfordulóján. Az Acurának jó lehetősége nyílik bemutatni Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatának legkülönlegesebb megtestesítőjét, az egyetlen szupersportautót, amely Amerikában készül.

A Time Attack 1 és 2 kategóriában versenyző modelleket a James és Nick Robinson testvérek vezetik majd, akik a vállalat észak-amerikai mérnökcsapatának tagjai. Ezen felül az Acura az elektromos autók szériájában is rajthoz állít egy 4 különálló elektromotorral ellátott prototípust, amelynek meghajtása tavaly már bizonyított itt, díjat nyert egy CR-Z-ben. A testvérpilóták az előző generációs NSX-szel versenyeztek 2012 és 2015 között a hegyi meneten.

"A Pikes Peak semmihez sem fogható verseny a világon, egyedi alkalmat biztosít, hogy bemutassuk teljesítményorientált termékeinket" - mondta Jon Ikeda, az Acura divízió alelnöke. "Izgatottan várjuk az idei Verseny a felhőkig eseményt, hogy tesztelhessük az NSX képességeit és fejlett erőforrás technológiáinkat - ezzel együtt kifejezzük versenyszellemiségünket."

Az észak-amerikai kutatásfejlesztő részleg mérnökeiből álló csapat készítette fel mindkét NSX-et, amelyek a sorozatgyártású kivitelhez hasonlóan három elektro- és egy belső égésű motorral rajtolnak (Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive erőforrás). A V6-os, biturbós benzinmotor 500 lóerő leadására képes. Hozzá kapcsolódik a 9 fokozatú automata váltó és a hátsó elektromotor. Továbbá az első kerekek hajtásáért egy-egy elektromos egység felel, amelyek a világon először nyújtanak vektorvezérelt működést. A kategória szabályainak megfelelően súlycsökkentésen esett át és egyedi kipufogót kapott az egyik NSX. A második kategóriába a sorozatgyártású modell nevezett a szükséges biztonsági módosításoknak eleget téve.

A 4 motoros, elektromos koncepció volánját Tetsuya Yamano kapja, aki a tavalyi CR-Z-alapú prototípust vezette. A tanulmány a világon először alkalmazott technológiát rejt, nevezetesen a négy keréken teljesen független nyomatékleadást. Az Electric SH-AWD meghajtás teljesítménye immáron a háromszorosára hízott az NSX-ben.

Hivatalos szponzorként az Acura három modelljét is felajánlja a versenyhez - az NSX, a hétszemélyes MDX és a TLX sportszedán lesznek a kísérőautók. A megmérettetésen olyan neves alakok is feltűnnek majd, mint például Kazunori Yamauchi, a Gran Turismo szériák szülőatyja. Korábbi Pikes Peak-i legendák, Randy Schranz és Leonard Vahsholtz fogják vezetni a 100 fős menetet a 14 115 láb magas coloradói csúcsra.

A különleges felvezetőautók a hagyományoknak megfelelően a városi fesztivál keretén belül is látogathatók lesznek június 24-én.

Az Acuráról

Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Precizitás alkotta teljesítményt nyújt olyan innovatív technológiákon keresztül, mint az összkerék-kormányzás vagy a különleges összkerékhajtás. 2016 márciusában volt 30 éve annak, hogy a Honda létrehozta luxusmárkáját.

Az Acura termékpalettája öt modellt ölel fel - az RLX zászlóshajót, a teljesítményorientált TLX és az ILX sportszedánokat, továbbá az ötszemélyes RDX és a hétüléses MDX szabadidő-autókat. Utóbbi Amerika minden idők legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ja. Idén tavasszal csatlakozott a modellkínálathoz az NSX szupersportautó, a márka Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatát megkoronázva.

Az Edmunds.com immáron az ötödik egymást követő évben ítélte a legjobb minősítést az Acurának a luxusautó-gyártók közül, mivel ezen modellek értéktartása a legkiemelkedőbb egy ötéves intervallum után. 2015-ben az Amerikában értékesített Acurák majdnem 98%-a helyben készült hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával.